Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi op ‘t Alterbarg

Op sportpark ’t Alterbarg staat op 10, 11 en 13 augustus a.s. het weer het traditionele Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi op het programma. Het driedaags voetbalevenement is een gezamenlijk initiatief van v.v. Sweel en de beide hoofdponsoren Auto Mekkes en de Zwaagstra Groep.

Het voetbaltoernooi kent inmiddels een roemrijk verleden. ‘Het toernooi is de afgelopen jaren een begrip geworden en past prima in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De club is blij dat  Auto Mekkes en de Zwaagstra Groep beide hun naam aan het voetbaltoernooi verbinden. Ook een blijk van goede samenwerking’, zegt de toernooileiding. Deelnemende teams zijn v.v. Sweel (zat), Sweel (zon), Dalen, VKW, Annen, Noordscheschut 2. Witteveenseboys’87 en NKVV.

Sweel (zat) komt op woensdag 10 augustus a.s. in actie tegen 5e klasser Witteveense Boys en zaterdagmiddag treft de formatie van Bert Wiebing Noordscheschut 2. Voor Sweel (zon) wacht op donderdag 11 augustus de confrontatie tegen het naar de 3e klasse gedegradeerde Dalen. Op de tweede toernooidag is 2e klasser Annen.

Programma woensdag 10 augustus a.s.: 19:00 : Sweel 1 (zat.)  – Witteveense Boys’87; NKVV –  Noordscheschut 2; donderdag 11 augustus a.s.: 19:00 uur: Sweel 1 (zon)  – Dalen, VKW – Annen en zaterdag 13 augustus a.s.: 17:00 uur Sweel 1 (zat) – Noordscheschut 2; 17:30 Witteveense Boys’87 – NKVV; 19:00 Sweel 1 (zon) –  Annen en 19:00 uur Dalen – VKW.

DEEL UIT REGLEMENT VOOR HET TOERNOOI

Het toernooi wordt gespeeld via 2 wedstrijd-reeksen.

Toernooiwinnaar is de club die uit beide wedstrijden de meeste punten heeft behaald. Eindigt een wedstrijd in een gelijkspel dan wordt een reeks van 5 strafschoppen genomen door vijf (5) verschillende spelers en beurtelings door elk team.

Is na afloop van deze reeks de stand nog gelijk dan wordt er door elke partij – weer andere spelers – beurtelings één strafschop genomen tot dat bij een gelijk aantal genomen strafschoppen de ene partij één doelpunt meer heeft  gescoord dan de andere.

De puntentelling is vervolgens:

3 punten  bij winst,

2 punten  bij gelijkspel, maar na winst strafschopserie,

1 punt      bij gelijkspel, maar na verlies strafschopserie,

0 punten  bij verlies.

Bij einduitslag en gelijk aantal punten beslist:

1e Het doelsaldo

2e Bij gelijk doelsaldo, tellen de meest gescoorde   doelpunten voor dubbel

3e Wanneer ook dat doelsaldo gelijk is, telt het resultaat van de onderlinge wedstrijd

4e Is er dan nog geen winnaar of is er niet tegen elkaar gespeeld, wordt de winnaar bepaald door loting.