Anoek en Thomas gaan vijf maanden ‘down under’

De v.v. Sweel moet het voorlopig stellen zonder de inbreng van penningmeester en speelster Anoek van der Weide en speler Thomas Kamman. De twee Aaldenaren zijn behoorlijk avontuurlijk ingesteld en verblijven de komende vijf maanden in Australië.

Thomas en Anoek willen de cultuur van ‘down under’ helemaal doorgronden. ‘In de komende vijf maanden zouden we bovendien nog graag een paar weken naar Nieuw-Zeeland willen, maar dit gaan we ter plaatste bekijken.We gaan uiteraard de broer van Thomas in Brisbane bezoeken. Hier brengen we de Kerstdagen en Oud & Nieuw door. Verder willen we zoveel mogelijk van Australië bewonderen. Ons doel is dan ook om het hele land te zien, maar het is natuurlijk afwachten hoe ver we daadwerkelijk zullen komen. Verder is de kans groot dat we reizen zullen combineren met werken. We hebben daarom ook een werk- en toeristenvisum aangevraagd’, vertelt Anoek.

Thomas en Anoek zijn zeer nauw aan de v.v. Sweel verbonden en ze vinden het dan ook deels wel jammer dat ze een aantal maanden buitenspel staan.’ Ja, ongetwijfeld gaan we het voetbal missen. We brengen wekelijks toch wel wat uren door op het voetbalveld. Maar doordat er ook iets heel moois voor in de plaats komt, vinden we het niet moeilijk om het even los te laten.’

Begin mei keren Thomas en Anoek terug naar Nederland. ‘De laatste competitiewedstrijden kunnen we dus nog zien. Mocht de hoofdmacht van Sweel (zat) op deze voet doorgaan, dan is het nog wel de vraag of we er al op tijd weer zullen voor de kampioenswedstrijd…….’.

Als penningmeester van v.v. Sweel draagt Anoek haar taken tijdelijk over aan Richard Kuper. Hij zal de financiën combineren met zijn werkzaamheden bij de jeugd. Zodra ik er weer ben zal ik mijn taken weer oppakken.’

De avonturen van Anoek en Thomas zijn de komende maanden te volgen via thomasenanoek.wordpress.com