Anita Klingenberg (43) voorgedragen als nieuwe voorzitter van vv Sweel

Anita Klingenberg is voorgedragen als nieuwe voorzitter van vv Sweel. Ze volgt Alfred Vrieling op die na drie jaar afscheid neemt.

De 43-jarige Klingenberg, in het dagelijks leven werkzaam als bestuursadviseur en woordvoerder van de gemeente Emmen, is een bekend gezicht binnen de vereniging. Ze is al meer dan dertig jaar nauw betrokken bij de voetbalclub uit Zweeloo.

Anita Klingenberg heeft zich ontpopt als een echte duizendpoot. Ze zet zich al jaren in voor de Zweeler gemeenschap. Niet alleen op cultureel gebied maar ook op sociaal en maatschappelijk gebied. Het bestuur noemt haar een verbinder. “Anita weet mensen in beweging te krijgen en te enthousiasmeren, maar draagt zelf ook haar steentje bij. Het is duidelijk dat de voorzittershamer bij haar in goede handen is”, zegt scheidend voorzitter Alfred Vrieling.

De nieuwe voorzitter wordt in september benoemd op de algemene ledenvergadering. Vv Sweel krijgt met de aanstelling van Anita Klingenberg een volledig vrouwelijk dagelijks bestuur.

Bij de foto: Anita Klingenberg (43) is de beoogde nieuwe voorzitter van vv Sweel. Op de foto wordt de 43-jarige inwoner van Zweeloo geflankeerd door Alfred Vrieling. (Foto: Gerda Looije)