Alsnog promotie voor vv Sweel; na vier seizoenen terug in 3e klasse

De hoofdmacht van vv Sweel speelt volgend seizoen toch in de derde klasse. De ploeg van Jarno Rotgers, die koploper was in de vierde klasse D van het voortijdig beëindigde seizoen, heeft de bevestiging binnen van de KNVB.

“We hadden een promotieverzoek ingediend en we zijn natuurlijk ontzettend blij dat dit door de voetbalbond is gehonoreerd”, zegt bestuurslid Remko Koopman na het verlossend telefoontje van de KNVB. “We waren met onze hoofdmacht aan een sterk seizoen bezig. We hadden de eerste periodetitel inmiddels op zak en dan is het heel mooi dat je dan toch nog loon naar werken krijgt.”

Door de coronacrisis ging aanvankelijk een streep door de promotiejacht van Sweel. De voetbalbond bood de hooggeplaatste clubs echter de mogelijkheid om een promotieverzoek in te dienen, omdat er elk jaar plekken vrijkomen in bepaalde competities.

Sweel keert dankzij deze mogelijkheid na vier seizoenen terug in de derde klasse.