Afgang Sweel (zat) in Elim

De zaterdaghoofdmacht van v.v. Sweel heeft een enorme dreun te verwerken gekregen. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing verloor zaterdagmiddag het uitduel tegen Elim met liefst 14-1.

Het was ontluisterend om te zien hoe de equipe uit Zweeloo al binnen 45 minuten naar de slachtbank werd geleid. Sweel keek toen al tegen een kansloze 7-0 achterstand aan.

Al na zes minuten kwam Sweel op een 1-0 achterstand door een doelpunt van Daymen Doldersum. De Elimieten verdubbelden binnen twintig minuten via Mike Doldersum de marge naar 2-0. Sweel verdedigde door het midden uit en doelman Sander de Groot werd met een hoge bal geklopt. Na de 2-0 werd het een kat- en muisspel en een superieur Elim liep nog voor rust door doelpunten van Youri Benjamins, Mike Doldersum, Berrolt Velt, Jarno Prijs en Daymen Doldersum uit naar 7-0.

In de 55e minuut deed Jorn Askes, die zaterdagmiddag zijn debuut maakte, namens Sweel nog iets terug (7-1). Het was slechts louter voor de statistiek. Nadat Mike Doldersum in de 57e minuut vanaf de strafschopstip de stand op 8-1 had gebracht, liet Sweel het finaal lopen. In de slotfase regende het opnieuw doelpunten en bij het eindsignaal stond er een ontluisterende 14-1 nederlaag op het scorebord.