ACV-trainer Ruud Jalving verkozen tot beste trainer van Noord-Nederland

Ruud Jalving is verkozen tot beste trainer van Noord-Nederland van dit seizoen. De coach van ACV kreeg de voorkeur boven de twee andere genomineerden Gerard Zeeman van GRC Groningen en Patrick Zwart van Broekster Boys.

In totaal worden er (per district) zes VVON Awards uitgereikt. Leden van de VVON konden tussen 5 en 10 mei hun stem uitbrengen, waarbij Ruud Jalving in ons district als winnaar uit de strijd kwam. De inwoner van Aalden ontvangt op vrijdag 19 mei op het VVON Trainerscongres in Zwolle zijn prijs.

Ruud Jalving is in zijn debuutseizoen bij ACV aan een even indrukwekkende als ijzersterke zegereeks bezig. De Assenaren wonnen zaterdagmiddag op eigen veld met 3-0 van Sportlust’46 uit Woerden.

Met nog twee duels te spelen is ACV, die inmiddels al 23 wedstrijden ongeslagen is, koploper in de zaterdag Derde Divisie. De voorsprong op naaste belager GVVV bedraagt drie punten

Met de uitverkiezing zegt Jalving zeer vereerd te zijn, maar hij betrekt ook de club, spelers en stafleden bij deze mooie waarderingsprijs. “Het is een kers op de taart, maar die taart hebben we nog niet.”