Hoofdmacht Sweel (zat) komt vroege goal SCN niet te boven

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag het uitduel tegen SCN verloren. In Nieuwlande ging de ploeg van trainer-coach Bert Wiebing met 2-0 onderuit na een vroege voorsprong van de thuisclub. Op slag van rust verdubbelde SCN de marge.

Het was een onnodige nederlaag, want Sweel was voetballend de betere ploeg. De bezoekers uit Zweeloo slaagden er echter niet in om door de stugge verdedigingslinie van SCN te komen.

Sweel kende een ronduit dramatische start, want al binnen drie minuten stond het op achterstand. Vanuit een corner zette Danny Dekker met een kopbal de 1-0 op het scorebord. Uit de aftrap kreeg Hans Lanting vervolgens nog in dezelfde minuut een uitgelezen kans om de schade te repareren, maar het schot van de routinier miste kracht.

SCN loerde op de counter en kreeg ook mogelijkheden om de marge te verdubbelen. Sweel stelde er aanvankelijk weinig tegenover en kon maar spaarzaam tot een kansje komen. In de 42 minuut kreeg het de rekening van het povere spel gepresenteerde: uitblinker Jeffrey Marissen zette SCN op 2-0.

Sweel was na rust de betere ploeg. Het deelde eerst nog wat speldenprikjes uit, maar de bezoekers werden gaandeweg dreigender. Een kwartier voor tijd kreeg Willy Lubowa de grootste kans om de spanning terug te brengen. Na goed voorbereidend werk van Hans Lanting liet hij echter een ideale kans onbenut. Sweel zette daarna nog wel aan voor een slotoffensief, maar bleef te slordig om aanspraak te kunnen maken op een treffer. Het bleef uiteindelijk bij een teleurstellende 2-0 nederlaag.

Teamleider Remko Koopman legde na afloop de vinger op de zere plek. ‘We kregen genoeg kansen, maar we waren gewoon niet effectief genoeg. SCN was dat daarentegen wel en scoorde vanuit de omschakeling twee prima doelpunten.’