Hoofdmacht v.v. Sweel Vr 1 uitgebekerd

De hoofdmacht van Sweel Vr1 is er afgelopen zaterdag niet in geslaagd om de volgende ronde van noordelijke districtsbeker te bereiken. De equipe uit Zweeloo verloor in Groningen met 4-3 van GVAV Rapiditas.

Sweel Vr1 begon op sportpark Kardinge nog heel voortvarend en stond door doelpunten van Elsemiek Katerberg (2x) en Ilse de Regt na een halfuur spelen al op een 0-3 voorsprong. Nog voor rust kwamen de Groningers (medekoploper in de 4e klasse G) door twee curieuze doelpunten terug tot 2-3.

In de tweede helft kwam Sweel niet goed uit de startblokken en stond het al snel 3-3. Daarna bleef het ongemeen spannend. In de laatste minuten werd de bal uit een klutssituatie niet goed verwerkt en scoorde GVAV de winnende treffer: 4-3. Het betekende de eerste seizoennederlaag voor Sweel Vr 1.

Komende zaterdag (14.30 uur) staat de topper tegen VVAK Vr1 op het programma. Sweel kan dan in de sterkste formatie naar Kerkenveld reizen.