Sweel (zat) neemt in stijl afscheid van 5e klasse : 100e treffer (!) door Jurjen Huitema

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft in stijl afscheid genomen van de 5e klasse. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing won het uitduel tegen Meedhuizen met 3-7.

Ron Hölscher zette Sweel vanaf de strafschopstip op 0-1. Op aangeven van Lars Sikken verdubbelde Charles Lubega de marge naar 0-2. Na een fout in de verdediging kwam Meedhuizen terug tot 1-2, maar Lars Sikken toonde zich snel daarna in een klutssituatie trefzeker: 1-3.

De 1-4 van Jurjen Huitema, na goed voorbereidend werk van Charles Lubega, gaat de boeken in als memorabel. Het was de 100e treffer (!) van dit seizoen voor de equipe uit Zweeloo.

Vincent Kok tekende voor de 1-5. De Noord-Groningers deden vlak voor rust nog iets terug: 2-5.

Ook in de tweede helft was Meedhuizen geen partij voor de kampioen uit Zweeloo. Vincent Kok scoorde de 2-6 en daarna kwamen de Noord-Groningers via een vrije schop nog op 3-6. Charles Lubega bepaalde, na een voorzet van de tot koning van de assist gekroonde Jurjen Huitema, de eindstand op 3-7.

In de slotfase kreeg Vincent Kok na negen seizoenen trouwe dienst een terechte publiekswissel. Kok keert komend seizoen niet terug in de selectie van de kersverse zaterdag 4e klasser.