Sweel (zon) 2 deklasseert Bargeres 2, overige teams winnen ook

Sweel (zon) 2 is het seizoen uitstekend begonnen. Op sportpark ’t Alterbarg was de formatie van Korné Hummel en Ronald Braam veel te sterk voor Bargeres 2. Sweel (zon) 2 zegevierde met liefst 9-2.

Sweel (zon) 3 won met 3-0 van SVV ’04 3, dankzij goals van Eduard Lahuis en tweemaal Giel Bakker.

Op veld 4 maakte Sweel 4 (zon) korte metten met Smilde ’94 3. Het werd maar liefst 8-3

Verslag v.v. Sweel (zon) 2 – Bargeres 2

v.v. Sweel (zon) 2 leverde zondagochtend op ’t Alterbarg een galavoorstelling af. Joop Beukers betrad als eerste de rode loper. In de 8e minuut leidde hij met een fantastische pass over zeker vijftig meter op Ruud Jalving het voetbalfeest in. De routinier lepelde de bal vervolgens feilloos achter de doelman van Bargeres (1-0).

Twee minuten later kwam de formatie uit Bargeres met enig fortuin op 1-1. De bal werd op ongelukkige wijze door Sjoert Ubels van richting veranderd en verdween onhoudbaar achter doelman Rudi Kuipers.

Daarna was de koek voor de bezoekers op. Een vrije schop van Ruud Jalving werd bij de eerste paal op beheerste wijze ingekopt door Jarno Rötgers (2-1).

In de 16e minuut bouwde  Ruud Jalving de voorsprong uit naar 3-1. Jeroen de Roo was een kwartier voor het rustsignaal verantwoordelijk voor de 4-1. Uit een vrije schop werd de bal in het strafschopgebied gebracht en De Roo stond precies op de goede plek en schoot de bal feilloos binnen.

In de tweede helft bleef Sweel veel sterker. In de 60e minuut scoorde Jurjen Huitema, na fraai  voorbereidend werk van Ruud Jalving de 5-1 binnen. Vijf minuten later stond Ruud Jalving opnieuw aan de basis van een treffer. Vanuit een afgemeten corner bracht hij zijn maatje Jarno Rötgers in stelling: 6-1.

In de 68e minuut deed Bargeres vanaf de strafschopstip nog wel iets terug (6-2), maar het slotaccoord was voor Sweel. Uit een penalty (overtreding op Rink ten Berge) maakte Jarno Rötgers er 7-2 van en Ruud Jalving zette 81 na een formidabele snoekduik de 8-2 eindstand op  Het slotakkoord was uiteindelijk voor Rink ten Berge. Na voorbereidend werk van Ruud Jalving tikte hij de 9-2 binnen.