Sweel (zon) boekt ruime 0-4 zege bij Sellingen

De hoofdmacht van Sweel behaalde zondagmiddag op bezoek bij Sellingen een even ruime als verdiende 0-4 zege. Bij rust was de stand 0-2.

Behoudens het openingsoffensief van Sellingen was Sweel de betere ploeg. De bezoekers uit Zweeloo leken al snel op 0-1 te komen, maar het doelpunt van Remmert Verbrugge werd door arbiter Koops afgekeurd.

Sellingen Sweel 2

Sweel kwam na ruim een kwartier door een eigen doelpunt van Lars de Roo op 0-1. De verdediger van Sellingen wist geen raad met een voorzet van Wouter van der Veen en verraste zijn eigen doelman Marnick Klamer.

Sweel nam vervolgens steeds meer het heft in handen en na ruim 25 minuten kregen Roald Vrieling en Siebert Looije opgelegde kansen om de marge te verdubbelen, maar keeper Marnick Klamer stond succes aanvankelijk nog in de weg.

Na ruim een half uur spelen stond echter de verdiende 0-2 op het scorebord. Wouter van der Veen verstuurde een voortreffelijke pass op Arjan Kalsbeek en die schoot onberispelijk de bal tegen de touwen. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft kon Sweel de voorsprong vrij eenvoudig consolideren en na een uur spelen besliste Remmert Verbrugge de wedstrijd. In de slotfase bepaalde Wouter van der Veen uit een vrije trap de eindstand op 0-4.

Met nog twee duels te spelen heeft Sweel nog kans op deelname aan de nacompetitie, al heeft de equipe van Ruud Jalving dat niet in eigen hand. Komende zondag staat het belangrijke uitduel tegen Protos op het programma.