Sweel (zat) deelt de punten met DKB : 3-3

Op ’t Alterbarg heeft Sweel in een open wedstrijd met 3-3 gelijkgespeeld tegen DKB. Bij rust was de stand 2-2. Gezien de kansenverhouding was de puntendeling terecht.

Voor beide teams stond er niets meer op het spel. Met de nacompetitie in het vooruitzicht was het voor Sweel wel zaak om weer in vertrouwde ritme te komen, om in de promotiewedstrijden goed beslagen ten ijs te komen.

De eerste reële scoringskans kwam na een kwartier spelen op het conto van de bezoekers uit De Krim. Een vrije trap van Leon Kosse werd door Thomas Kamman echter prima gepareerd. Vijf minuten later was Kosse vanuit een stilstaande situatie opnieuw gevaarlijk, maar de bal zeilde nu langs het doel van Kamman. Het was slechts uitstel van executie, want in de 24e minuut kwam DKB door een doelpunt van Berny Renker niet eens onverdiend op voorsprong

Na ruim een halfuur spelen stond het al weer gelijk. Een voorzet van Jurjen Huitema over de rechterflank werd door een DKB-verdediger onvoldoende weggewerkt en Jordy Darneviel liet doelman Kevin Mepschen kansloos.

sweel-dkb1

In de 37e minuut had Robin Sikken pech dat zijn afgemeten vrije trap net langs de paal schampte. Direct daarna waren ook Willy Lubowa en Jordy Darneviel gevaarlijk, maar aan de andere kant sloeg DKB in de 42e minuut genadeloos toe. Jeffrey ter Horst liet bij de eerste paal Thomas Kamman kansloos.

De ploegen gingen echter toch met een gelijkspel aan de thee. Willy Lubowa werd amper een minuut later in het zestienmetergebied in de rug geduwd en Robin Sikken benutte de door scheidsrechter Wubbo Warrink terecht toegekende strafschop (2-2).

Op slag van rust had Sweel zelfs de mogelijkheid om op voorsprong te komen. En goede pass van Robin Sikken werd door Jurjen Huitema op juiste waarde geschat. Diens voorzet werd eerst door Hans Lanting gemist en in de rebound schoot Willy Lubowa rakelings over het doel van Mepschen.

Sweel-DKB5

Direct na rust kreeg Bertin Kiers een prima mogelijkheid om de thuisploeg op voorsprong te zetten, maar zijn schot ging net voorlangs. DKB bleek effectiever en na bijna een uur spelen kopte Donavon van Groningen de 2-3 tegen de touwen. De bezoekers hadden daarna zelfs de kans op een veiliger marge, maar het vizier stond niet op scherp.

In de laatste twintig minuten zette Sweel met een offensief de verdediging van DKB steeds meer onder druk. Eerst legde Willy Lubowa de bal terug op Bertin Kiers, maar zijn schot miste precisie. Jordy Darneviel kreeg binnen drie minuten twee opgelegde kansen: eerst werd zijn inzet door een DKB-verdediger op de doellijn gekeerd en vervolgens tikte doelman Mepschen de snoeiharde inzet van Darneviel uit het doel. Zeven minuten voort tijd kreeg Sweel toch nog naar loon werken. Een voorzet van Willy Lubowa werd door Darneviel op beheerste wijze afgrond: 3-3.

Sweel-DKB3

Komende zaterdag gaat Sweel op bezoek bij koploper FDS. De ploeg uit Havelterberg heeft aan een puntje genoeg om de titel in de 4e klasse D veilig te stellen.