Robert Bos (31) komend seizoen assistent-trainer ACV

Robert Bos is volgend seizoen bij de eerste selectie van ACV de assistent van de nieuwe hoofdtrainer Fred de Boer.

Daarmee keert de 31-jarige inwoner van Aalden terug bij de club, waar hij in het verleden met de jeugd heeft gewerkt. Robert Bos is de opvolger van Bert Rohde, die dit seizoen Hans de Jong kwam assisteren en heeft besloten in die rol niet verder te gaan. Hij is tot de conclusie gekomen dat zijn ambities toch meer in de richting gaan van de zelfstandige functie van hoofdtrainer.

Robert Bos heeft al ervaring opgedaan als assistent-trainer. Bij SC Genemuiden was hij één seizoen (2013-2014) als zodanig werkzaam. Hoofdtrainer was toen Hans Schrijver. Daarna trainde Robert Bos twee seizoenen de A1 van SC Genemuiden.

Bij ACV is de nieuwe assistent geen onbekende. Hij was er drie jaar trainer van D1 en één jaar van C1. Voordat hij naar SC Genemuiden vertrok was hij bij ACV hoofd jeugdopleiding.

Tussen de Asser jaren door was Robert Bos ook nog een seizoen betrokken als trainer/coach en coördinator bij de gecombineerde jeugdopleiding van FC Emmen en SC Heerenveen.

Robert Bos heeft zijn CIOS-opleiding in Heerenveen genoten en daarna de studie sportmanagement aan de Hanze Hogeschool in Groningen afgerond. Hij is in het bezit van de diploma’s jeugdvoetbaltainer en trainer/coach 2. Ook heeft hij met succes de opleiding van René Meulensteen gevolgd.

Robert Bos kijkt uit naar de samenwerking met Fred de Boer. “Ik heb bij SC Genemuiden veel geleerd van Hans Schrijver en ook van Fred de Boer zal ik vast en zeker veel opsteken. Bij SC Genemuiden heb ik met A1 een paar jaar op eigen benen gestaan en het is nu een goed moment om weer in de rol van assistent te kruipen. Voor mijn ontwikkeling als trainer is dat belangrijk. Bron  ACV