10e editie Zweeler Beachvoetvolley wederom enorm succes! (update foto’s)

Afgelopen zaterdag vond voor de 10e keer het Zweeler Beachvoetvolley toernooi plaats op sportpark ’t Alterbarg. De tot de parkeerplaats omgetoverde beach-arena was wederom het decor van fraaie acties en spectaculaire wedstrijden. Speciaal voor de jubileumeditie had de organisatie alles uit de kast gehaald, van een hottub tot cocktails uit de Tiki-bar.

Na de traditionele opening met het spelen van het Wilhelmus, gingen in totaal 30 teams (zowel heren als dames) met elkaar de strijd aan om de ereplaatsen. Bij de heren bleven uiteindelijk 4 teams over in de halve finale. In de eerste halve finale waren Thomas Kamman en Jurjen Huitema te sterk voor de broers Hans en Rene Lanting, waardoor zij voor de 3e keer op rij de finale bereikten. In de andere halve finale was het tot de allerlaatste seconde spannend, hier wonnen Ruud Jalving en Jaap Scholing van de winnaars van 2015, Bertin Kiers en Jaap Haan.
De strijd om de 3e plek werd vervolgens gewonnen door Bertin Kiers en Jaap Haan. In de finale waren Thomas Kamman en Jurjen Huitema te sterk voor Ruud Jalving en Jaap Scholing, en zo schreven zij deze jubileumeditie op hun naam.

Bij dames ging de titel naar Anoek van der Weide en Marieke Pronk. In de finale waren zij te sterk voor Ilse Nijenbanning en Robin Schonewille. De derde plaats ging naar de zusjes Leonie en Joanne Katerberg.

Het bleef nog lang gezellig op het ‘strand van Sweel’.

Complimenten voor de organisatie die ook dit jaar terug kan kijken op een geslaagde editie.

Hou de Facebook pagina van de organisatie in de gaten voor de foto’s.

En bekijk hier ook een hele serie foto’s

Het podium bij de heren

Het podium bij de dames