Kan Sweel 1 de punten in huis houden?

A.s. zondag staat de thuiswedstrijd tegen SVV’04 (Schoonebeekse Voetbal Vereniging ’04) op het programma. Voor Sweel zaak om punten te blijven halen om zo de aansluiting in de top 4 te behouden. Want een plek in de top 4 zal aan het eind van seizoen zeer waarschijnlijk recht geven op nacompetitie. Dat dit nog een hele uitdaging wordt is te zien aan de ranglijst, het verschil tussen plek 3 (Sweel) en plek 6 (Beilen) is in verliespunten slechts 1(!) punt.

Daarnaast is SVV’04 verwikkeld in een hevige strijd om bij de onderste plekken weg te komen, dus ook zij kunnen de punten goed gebruiken. Om voor volgend jaar ook zeker te zijn van de 3e klasse zal SVV nog een plekje moeten stijgen. Het verschil met de veilige 8e plek is nu 6 punten. Kortom voor beide ploegen een wedstrijd met veel belang!

De heenwedstrijd eerder in het seizoen typeert eigenlijk het seizoen van Sweel tot nu toe wel een beetje. Een sterk begin van de wedstrijd met halverwege de 1e helft een comfortabele 0-2 voorsprong. Vlak voor rust een onnodig tegendoelpunt incasseren en dan eigenlijk niet meer aan het voetballen toekomen door een tegenstander die meer strijd erin legt en opportunistisch gaat voetballen. Uiteindelijk scoort Sweel vlak voor tijd een verdiende 2-3, maar krijgt het vanaf de aftrap een strafschop tegen met uiteindelijk een 3-3 eindstand tot gevolg.

Zondag dus nieuwe kansen voor Sweel om de 3 punten te pakken tegen SVV. Benieuwd of dit gaat lukken? Kom zondag dan gezellig langs op sportpark ’t Alterbarg. De wedstrijd wordt om 14:00 afgetrapt door onze pupil van de week uit de JO8-1: Luuk Pronk!

De wedstrijdsponsor voor deze wedstrijd is Westerhof aannemersbedrijf uit Zweeloo.

Tot zondag!