Verschillende belangen bij Sweel 1 (zat) – WVV 1 (zat)

De belangen voor Sweel (zat) en WVV (zat) zijn zaterdagmiddag in de finale van nacompetitie weliswaar totaal verschillend, maar in beide gevallen is een overwinning essentieel. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving wil het seizoen op een goede wijze afsluiten en zo met vertrouwen toewerken naar een nieuwe episode in de clubhistorie van v.v. Sweel : de beide hoofdmachten smelten komend seizoen samen tot één prestatieteam.

Sportieve verplichting

Voor WVV staat er veel meer op het spel dan de sportieve eer. De ploeg uit Winschoten kan bij winst promotie naar de 4e klasse afdwingen. Dat Sweel aan haar sportieve verplichting wil voldoen, werd vorige week in de 1e ronde van de nacompetitie op De Langeleegte in Veendam al wel duidelijk. Dat de hoofdmacht uit Zweeloo kan vechten, bewees het niet alleen in de reguliere speeltijd, maar zeker ook in de verlenging. De getoonde vechtlust was hartverwarmend. Er was in Veendam uiteindelijk een strafschoppenserie nodig om een beslissing te brengen. Daarin trok Sweel met 4-5 aan het langste eind.

Goed gevoel richting zomerstop

Uiteraard wil Sweel het voortreffelijk optreden in Veendam zaterdag op ’t Alterbarg voor eigen publiek graag een vervolg geven. ‘Ook al staat er voor ons misschien niet veel op het spel, toch is het heel belangrijk dat we met een goed gevoel de zomerstop ingaan. Het was geen gemakkelijk seizoen, maar bij een zege kunnen we met opgeheven hoofd deze voetbaljaargang afsluiten en toewerken naar één prestatieteam. Ik heb daar veel vertrouwen in’, aldus Ruud Jalving.
Het duel op ’t Alterbarg in Zweeloo begint om 14.30 uur.