Uitnodiging informatiebijeenkomst 9 februari a.s.

Zweeloo, 29 januari 2018

betreft : uitnodiging informatiebijeenkomst 9 februari a.s.

Geachte leden van v.v. Sweel,

In 2014 is met een overweldigende meerderheid gekozen voor de oprichting van v.v. Sweel.

Een belangrijk doel van de fusie was om, samen met de leden, te bouwen aan een solide voetbalclub waarbij de leden van beide verenigingen zich thuis zouden gaan voelen. Daar zijn we, nu vier jaar later, ruimschoots in geslaagd. Met elkaar voelen we ons thuis bij v.v. Sweel. Het is een echte familieclub!

Tijdens het toekomstoverleg op 3 maart ‘17 hebben de leden, middels stellingen, van gedachten gewisseld over de toekomst van v.v. Sweel. Met de uitkomsten van deze avond is het bestuur van v.v. Sweel op zoek gegaan naar solide oplossingen voor de toekomst.

Over één van die besluiten willen we u graag nader informeren. Het betreft de keuze voor één prestatieteam op zaterdag óf zondag.

Het bestuur is van mening dat, als we voor de toekomst voetbal in Zweeloo e.o. willen behouden en voetbal op een hoger niveau willen brengen de vorming van één prestatieteam niet te voorkomen is.

Om optimaal te presteren en een zo hoog mogelijk sportief doel na te streven is het nodig om stappen te maken. V.v. Sweel beschikt over veel voetbaltalent en al die veelbelovende spelers kunnen zich binnen onze club nog ruimschoots verder ontwikkelen. Het is onze taak om deze groep voor nu en de toekomst aan v.v. Sweel te binden.  Eén prestatieniveau kan daar zeker een bijdrage aan leveren.

Een andere belangrijke reden waarom de vorming van één prestatieteam op de prioriteitenlijst is gezet is, de krimp. Met de huidige aantallen spelers is het binnen afzienbare tijd niet meer mogelijk om op beide speeldagen een prestatieteam te kunnen formeren. De krimp komt er niet aan, de krimp is gekomen!

V.v. Sweel heeft een goede reputatie op het gebied van clubcultuur en dat willen we graag vasthouden. Bij de uitwerking van de bovengenoemde visie gaan we zorgvuldig te werk door in een aantal stappen een brede vertegenwoordiging van de club te betrekken bij dit proces.

Om u te informeren over de stand van zaken nodigen wij u van harte uit voor een informatiebijeenkomst op 9 februari a.s. om 20.00 uur in de kantine op sportpark ’t Alterbarg.

Met vriendelijke groet,

Bestuur vv Sweel