D-jeugd v.v. Sweel alsnog naar NK Beach Soccer

De D-jeugd van v.v. Sweel krijgt komende zaterdag alsnog een kans om bij het NK Beach Soccer de nationale titel in de wacht te slepen.

Eind juli gooide een zomerstorm op het strand van Scheveningen roet in het eten en werd het strandvoetbal-evenement tot grote teleurstelling van de jeugdspelers en begeleiding uit Zweeloo afgelast. Van uitstel dreigde afstel, maar de organisatoren hebben uiteindelijk besloten om het NK alsnog te laten plaatsvinden. Er is gekozen voor de indoor beachsoccer locatie aan de Parklaan in Raamsdonksveer. ‘Heel mooi voor de jongens dat ze toch nog de gelegenheid krijgen om aan het NK deel te nemen. We zijn er helemaal klaar voor om ons met de top van Nederland te meten’, blikt teamleider Jeroen Dijkstra vooruit.

In juni plaatste het D1-team van Dijkstra en Lars Sikken zich tijdens het Beach Soccer Drenthe nog glorieus voor het NK. ‘Dat was natuurlijk een formidabele prestatie. We kwamen als beste team van Drenthe uit de bus. Voor onze vereniging best uniek te noemen. Het afblazen van het NK-toernooi was gezien de omstandigheden begrijpelijk, maar wel een bittere teleurstelling. Met de herkansing zijn we dan ook echt blij, want het deelnemen aan een nationaal kampioenschap is en blijft voor de jongens natuurlijk iets speciaals.’

Beach Soccer wordt gespeeld op een relatief klein speelveld. De grote doelen en spelen op mul zand vragen volgens Dijkstra aardig wat van het uithoudingsvermogen van de spelers. ‘Het is heel mooi om te doen en om naar te kijken. Er is veel actie en er worden veel goals gescoord. Dat willen we tijdens het NK uiteraard graag beleven. We hopen in de indoorhal in Raamsdonksveer stiekem voor een stunt te kunnen zorgen.’

Bijschrift foto: De D-jeugd van v.v. Sweel veroverde in juni het Drents Kampioenschap Beach Soccer. Zaterdag 9 januari a.s. gaat het team uit Zweeloo in Raamsdonksveer een gooi doen naar het Nederlands kampioenschap, dat eind juli vanwege barre weersomstandigheden nog werd afgelast. Op de foto tweede rij v.l.n.r. Mees Kuipers, Jordy Werkman, Wilko Haddering en Thomas Nijland. Eerste rij v.l.n.r. Martijn Jansen, Stein Jansen en Tom Tempelman. (Foto: v.v. Sweel)

d-beachsoccer