Kantinedienst voor en door alle spelende leden, ouders van jeugdspelers en overige vrijwilligers van vv Sweel

VELE HANDEN MAKEN LICHT WERK

Sinds 1 juli 2014 bestaat vv Sweel. Eén van de doelstellingen van de vereniging is het samen voetballen en elkaar ontmoeten op sportpark ’t Alterbarg. Een grote groep vrijwilligers werkt ieder weekend hard om dit mogelijk te maken. Denk hierbij aan leiders, trainers, scheidsrechters, grensrechters, mensen die de velden onderhouden en speelklaar maken, ordediensten om mensen te ontvangen op ons sportpark, vrijwilligers voor kantinediensten, en nog vele anderen.

Een belangrijke inkomstenbron voor de vereniging is de kantine. Het bestuur heeft ervoor gekozen om de kantinediensten door vrijwilligers te laten verrichten, om zoveel mogelijk geld over te houden dat we weer goed kunnen besteden binnen de vereniging. Deze “kantinevrijwilligers” zijn:

• voetballers van 18 jaar of ouder (alle spelende leden)
  • ouders/verzorgers van jeugdspelers t/m 17 jaar
  • overige vrijwilligers (niet voetballers)

Doordat we met een grote groep vrijwilligers werken wordt er slechts een beperkt aantal keer per seizoen een beroep op je gedaan.

SPELREGELS

Om te voorkomen dat er onverwacht te weinig bezetting achter de bar staat zijn er een aantal spelregels opgesteld.

• Een maandelijks kantinerooster wordt door de roostermaker ruim van tevoren bekend gemaakt op de site. De kantinevrijwilliger wordt hier ruim van tevoren aan zijn/haar dienst per mail aan herinnerd. Ontvang je geen mail? Stuur je emailadres naar de roostermaker via kantinedienst@vvsweel.nl Daarnaast ben je toegevoegd aan de groepsapp van de groep waarbij je bent ingedeeld. Het groepshoofd is aanspreekpunt.
  • Mocht je verhinderd zijn is het noodzakelijk dat je ruilt met iemand die ook in jou groep is ingedeeld of iemand anders die bereid is je dienst over te nemen.
  • Er ligt in de kantine een map met uitgebreide omschrijving wat er van je verwacht wordt tijdens de kantine dienst.
  • Zie werkwijze deur elektronisch slot
  • Mocht je niet komen opdagen dan zijn wij, bestuur vv Sweel, genoodzaakt een boete van €50,00 in rekening te brengen aan de betreffende persoon
  • Voor vragen/opmerkingen kun je terecht bij bestuurslid faciliteiten beheer: Jesper Reuvers, kantine@vvsweel.nl

Werkwijze deur met elektronisch slot.

De witte deur aan de zijkant van de kantine (ter hoogte van de keuken) is een deur met een elektronisch slot. Deze is op afstand door het groepshoofd te openen.

Graag hanteren wij de volgende werkwijze hiervoor:

• De 1e kantinedienst van de dag/avond stuurt een bericht via WhatsApp (daarvoor zou je de groepsapp van je kantinedienst kunnen gebruiken) naar het groepshoofd op het moment dat je bij de kantine bent, bij de bewuste deur staat.
  • Het groepshoofd opent dan op dat moment de deur, je hoort dan na een aantal sec een geluid, dit betekent dat de deur 30 sec open is. Door aan de knop te draaien gaat de deur open en op het moment dat je de deur achter je sluit is hij alleen van binnenuit nog te openen.
  • Op het moment dat je binnen bent, stuur je weer 1 bericht naar je groepshoofd dat je daadwerkelijk binnen bent en dat het dus gelukt is.
  • Dan draai je van binnenuit de “normale” toegangsdeur voor de kantine open en de deur naar de kleedkamers die in verbinding staat met de kantine. Deze deuren hebben een draaiknop aan de binnenkant om ze te openen.

Op deze manier bouwen we ook een stukje controle in dat er daadwerkelijk een kantinedienst is op dat moment en dat onze teams en de teams van de tegenstander niet voor een dichte deur staan.

• De laatste kantinedienst van de dag/avond draait de “normale” toegangsdeur en de tussendeur van kleedkamers naar kantine van binnenuit op slot.
  • En verlaat de kantine door de deur met het elektronische slot/de witte zijdeur. Deze deur goed achter je dicht trekken.