VV Sweel JO7-1 en JO7-2 , spelen Puppy voetbal in Emmerschans.

Dit seizoen spelen er voor het eerst 2 teams van VV Sweel mee met een onderlinge Puppy competitie in Emmerschans bij de vv EHS ‘85.

Voetbalvereniging  EHS ’85 organiseert deze onderlinge competitie al jaren voor de jongste voetbal kinderen uit de regio.  Zij stellen hun panna kooi beschikbaar om, in het voor –en najaar,  elke zaterdag,  van 9.00 – 11.30 verschillende verenigingen te ontvangen. Deze JO-7 teams spelen om de week, in een  poule van  5 teams een onderlinge competitie .

Deze Puppy  competitie is bedoeld voor  voetballers in de leeftijd van 5 – 6 jaar.                                                                                                                                                                  De teams hebben  8 spelers waarvan er maximaal 6 in het veld mogen staan. Er worden wedstrijdjes gespeeld van 13 minuten en na elke wedstrijd staat er drinken klaar voor de spelers . Op deze manier spelen de teams al gauw 4 wedstrijdjes van 13 minuten op een morgen.

De uitslagen worden bijgehouden, maar het voornaamste doel is om de kinderen op een leuke manier kennis te laten maken met  het spelletje voetbal, onder begeleiding van een spelbegeleider. De deelnemende verenigingen regelen zelf onderling de ordedienst, de spelbegeleiders, en dragen gezamenlijk de verantwoording over deze activiteit.

In de maanden september, oktober en november , speelt er elke week een team van Vv Sweel  mee met deze competitie. De JO7-1 staat onder leiding van Mirella Jalving en Olfred Nijenbanning en bestaat uit 8 spelers en de JO7-2 staat onder leiding van Gerard Koops met 8 spelers. Het zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 5 – 6 jaar.    De leiders en kinderen zijn heel enthousiast over deze nieuwe spelvorm.

DSC_0384 (Large) DSC_0386 (Large)DSC_0369 (Large)