vv Sweel 1 (zat) begint competitie grandioos: 0-11

De eerste competitiewedstijd van de hoofdmacht van vv Sweel zaterdag, werd afgelopen zaterdag met een grandioze overwinning afgesloten. Op bezoek bij Erica ’86 werd het maar liefst 0- 11! Een historische start van de competitie.

Sweel begon geconcentreerd aan de wedstijd en dit werd na 5 minuten al beloond met een mooie goal van Egbert Vugteveen, die na een prima actie van Bertin Kiers binnenschoot bij de tweede paal. Sweel bleef de overhand houden en gaf de thuisploeg geen kans om in de wedstijd te komen. Na een kwartier spelen werd het 0-2.  Na een ingestudeerde vrije trap van Vugteveen en Vincent Kok, was het Kok die keeper Saaltink in de korte hoek passeerde.

Erica ’86 kwam er niet aan te pas, een enkele diepe bal was prooi voor de verdediging, keeper Haan had vandaag zijn handschoenen thuis kunnen laten.

Na een overtreding moest Maarten Moes, met een op het eerste oog ernstige blessure, het veld verlaten. Hij werd vervangen door Rick Hagenauw. Erica ’86 gaf achterin veel ruimte weg en daar gingen de snelle spitsen van Sweel prima mee om. Na een mooie solo actie van Kiers schoot Kok zijn tweede van de dag binnen. De eerste helft werd afgesloten door Kiers, die na een sublieme pas van Bert Jan Volders de 0-4 binnenschoot.

Meteen na rust liet Sweel zien dat het nog niet klaar was. Hagenauw kopte vanuit een corner de 0-5 perfect binnen.

Erica ’86 kreeg maar geen vat op het spel van Sweel, door hoog tempo en goede combinaties bleef Sweel duidelijk de bovenliggende partij. Een marige corner werd door Johan Heidemans toch beloond, zonder na te denken schoot hij de bal in de kruising, 0-6.

Nadat Erica ’86 ook nog hun aanvoerder Abel verloor na zijn tweede gele kaart, kwam er alleen maar meer ruimte voor Sweel.
Koud in het veld beloonde Thomas Kamman een mooie actie van Kok door van dichtbij de de 0-7 in te tikken. Waar het in de bekerwedstrijd tegen NKVV de kansen niet maakte, zo veranderde vandaag alles in goud.

De 0-8 viel uit een slimme vrije bal van Volders, met een bekeken bal scoorde hij in de korte hoek. Nog geen 2 minuten later stond het al 0-9, iedereen van Erica ’86 ging onder de bal door waarna het voor Kamman een koud kunstje was om de 0-9 binnen te schieten. Even daarvoor had hij nog een 100% kans gemist omdat hij, alleen voor de keeper, dacht voor buitenspel teruggefloten te worden.

Kiers knalde vanaf randje zestien de 0-10 onberispelijk binnen en beloonde hier mee zijn prima wedstrijd.

Het eindakkoord was voor Thomas Wolting, hij sloot de middag prachtig af door de bal vol in het kruis te schieten. Daarna vond scheidsrechter Jagersma het welletjes en floot voor het einde.

Een perfect begin voor de ploeg van Wiebing, maar zaterdag 13 september komt Damacota naar Sweel en moeten de beide beentjes weer op de grond staan!