Sweel (zon) wint met 2-0 van Sellingen (Update)

De hoofdmacht van Sweel heeft zondagmiddag het thuisduel tegen Sellingen na een 0-0 ruststand met 2-0 gewonnen.

Sweel en Sellingen waren op ’t Alterbarg de eerste helft aan elkaar gewaagd. Sweel net iets gemakkelijker voetballend en Sellingen met een beetje meer power.

Over en weer waren er wat kansen, maar de keepers konden de problemen de baas. Na ruim een half uur voetballen was Sellingen dichtbij de openingstreffer, maar de diagonaal ingeschoten bal kon nipt door Jesper Reuvers worden overgetikt.

Aan de andere kant kwam Michiel Hofman een paar keer dreigend op, maar geen doelpunt. Jorn Stadman die de gehele wedstrijd veel vrijheid kreeg, kon naar hartenlust aanvallen deze middag. Vlak voor rust gaf hij een geweldige steekpass op Remmert Verbrugge die alleen voor de Sellingen keeper opdook, maar uiteindelijk de bal niet in het doel wist te krijgen.

Op slag van rust een prima aanval van Sweel, maar Wilfred Kuipers kon de bal bij de eerste paal onvoldoende richting geven om doelman Marnick Klamer te passeren. Ruststand derhalve 0 – 0.

Na rust had Sellingen moeite om Sweel bij te benen. Techniek en voetballend vermogen gingen het winnen van kracht en inzet. Al was de eerste kans voor Sellingen. Gelukkig voor Sweel spatte de bal boven het verschrikte hoofd van Jesper Reuvers op de lat.

Even later tikte de Sweel keeper een bal over de lat. Dat waren dan ook wel de wapenfeiten van Sellingen dat vooral op links heel veel ruimte weg gaf. Martijn Hilbrands en Jorn Stadman maakten dankbaar gebruik van de geboden ruimte.

Na een minuut of twintig in de tweede helft kwam het doel van Sellingen zwaar onder vuur. Schot op de paal, terugspringende bal tegen de keeper en vervolgens voor de linker van Remmert Verbrugge die geen genade kende en de 1 – 0 op het scorebord zette.

Sweel moest nog heel wat moeite doen om de tweede treffer te noteren. In de voorlaatste minuut stuurde Remmert Verbrugge de rappe Wouter van der Veen weg, die slim doelman Marnick Klamer passeerde. Een even nuttige als verdiende overwinning voor Sweel, dat het verschil maakte in de tweede helft. Bij Sweel konden Jorn Stadman en de broers Van der Veen terugzien op een prima wedstrijd.

Uitslagen 4e klasse D:

EMMS – Zwartemeerse Boys    3 – 1