Sweel (zon) wint met 0-3 bij Bargeres (update)

Slechte wedstrijden moeten ook gewonnen worden. En dat deed de hoofdmacht van Sweel (zon) op bezoek bij Bargeres. Na een 0-1 ruststand werd het zondagmiddag 0-3. Met drie doelpunten werd Ruben Looije uitgeroepen tot man of the match.

Beide teams konden het publiek bepaald niet boeien. In de slotfase maakte Sweel uiteindelijk het verschil en liep de equipe van Ruud Jalving uit naar 0-3. Tot dan toe was het een gelijk opgaande wedstrijd waar een puntendeling rechtvaardig leek.

Richard Speelman kreeg de eerste kans in de wedstrijd nadat doelman Niels Kloppenburg van Bargeres in de fout ging. Het leverde echter geen goal op. Een fractie later zette Speelman zijn teamgenoot Remmert Verbrugge vrij voor keeper Kloppenburg, maar zijn kopbal miste kracht om echt gevaarlijk te worden. Het was slechts uitstel van executie, want Ruben Looije opende in de 28ste minuut de score.

Bargeres kreeg in het vervolg van de eerste helft ook een aantal goede kansen. Een voorzet van Wilco Dijkstra werd op een haar na gemist door Rob Stiekema.

De tweede helft was nog slechter van kwaliteit dan de eerste helft. Beide teams hadden grote moeite de bal in de ploeg te houden en om tot een fatsoenlijke aanval te komen. De bezoekers uit Zweeloo kregen gaandeweg mogelijkheden om marge te verdubbelen. Een afstandsschot van Wouter van der Veen was moeilijk onder controle te krijgen door Niels Kloppenburg en in de rebound miste Remmert Verbrugge.

In de slotfase ging Bargeres definitief onderuit. Een corner van de ingevallen Jan Roelof Jansen werd door Kloppenburg losgelaten waarna Ruben Looije in de 83e minuut de bal binnen kon lopen. Een minuut later was het alweer raak: opnieuw uit een corner kopte de 23-jarige aanvaller zijn derde doelpunt binnen.

Komende zondag staat op ’t Alterbarg de streekderby tegen Witteveense Boys’87 op het programma.