Sweel (zon) verliest van EHS’85

Sweel heeft zondagmiddag het uitduel tegen EHS’85 met 2-0 verloren. Deze stand was al bij rust bereikt.

De bezoekers uit Zweeloo kenden een beroerde start , want al na zeven minuten stond de ploeg van Ruud Jalving op een 1-0 achterstand. Slordig balverlies op het middenveld leidde de vroege openingstreffer van de formatie uit Emmerschans in.

De equipe uit Zweeloo was veroordeeld tot een inhaalrace en binnen een kwartier leek dat succes te hebben. Een afgemeten voorzet van Remmert Verbrugge werd door Martijn Hilbrands echter rakelings over het doel gekopt.

Sweel werd gaandeweg steeds gevaarlijker, maar dat leverde nog geen goals op. Aan de andere kant kreeg Sweel op de slag van rust opnieuw een domper te verwerken. EHS’85 verdubbelde de marge naar 2-0.

In de tweede helft zette Sweel wel hoog druk op de verdediging van EHS’85, maar de thuisploeg wist de 2-0 zege uiteindelijk vrij gemakkelijk over de streep te trekken. Sweel staat op de zevende plaats. Het behaalde uit 15 gespeelde wedstrijden 22 punten.

Komende zondag staat op ’t Alterbarg het thuisduel tegen HOC op het programma. De nummer 3 van de 4e klasse D verloor zondagmiddag in eigen huis afgetekend met 0-4 van Protos.