Sweel (zon) in tweede helft langs HOC : Michiel Hofman ‘man of the match’

De hoofdmacht van Sweel heeft zondagmiddag een 4-2 zege geboekt op HOC. Bij rust was de stand nog 1-2. Routinier Michiel Hofman zorgde in de tweede helft met een loepzuivere hattrick voor de verdiende zege.

Sweel toonde op een druilerig ’t Alterbarg twee gezichten. Een matige eerste helft werd gevolgd door een uitstekende en gepassioneerde tweede. Voor rust domineerden de gasten uit Odoorn/Exloo en na de break pakte Sweel het initiatief.

In de eerste helft was HOC veel dreigender en kwam het door geklungel in de defensie op een 0-1 voorsprong. Met een formidabel afstandsschot repareerde Jan Roelof Jansen de opgelopen schade (1-1). Dat leek ook de ruststand te worden, maar de bezoekers kregen luttele minuten voor de break nog een strafschop toegewezen: 1-2.

Na rust leefde de hoofdmacht van Sweel enorm op. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving liet zien wel degelijk goed te kunnen voetballen. Het was dominant, vast in balbezit en bovendien ging het heel slagvaardig met de geboden kansen om. De beloning kwam al snel. Vanaf de rechterflank gaf Martijn Hilbrands in de 55e minuut een afgemeten voorzet op Michel Hofman en de routinier rondde het karwei op beheerste wijze af: 2-2.

Na ruim een uur spelen een identieke situatie op de rechterflank, maar nu met Jorn Stadman in de hoofdrol. Stadman leverde na een fraai opgezette aanval een prima voorzet af en opnieuw stond Michiel Hofman op de juiste plek: 3-2.

HOC werd amper nog dreigend en met de sterk ingevallen Patrick Zwiers als regisseur op het middenveld ging Sweel op jacht naar een veiliger marge. Die leek er ook te komen, maar Wouter van Veen zag zijn goal, op aangeven van Patrick Zwiers, onterecht wegens buitenspel afgekeurd. De 4-2 kwam er uiteindelijk toch. Een hoge voorzet van Remmert Verbrugge vanaf de linkerkant werd door ‘man of the match’ Michiel Hofman binnengewerkt.

Komende zondag gaat Sweel op bezoek bij Weerdinge. Het duel tegen de ploeg van Jan-Mark Bosman begint om 14.00 uur.

Uitslagen 4e klasse D

Sweel – HOC   4 – 2