Sweel (zon) geeft zege uit handen tegen DSC’65

De hoofdmacht van Sweel (zon) is er zondagmiddag op ’t Alterbarg niet in geslaagd om DSC’65 aan de kant te zetten.

De ploeg van Ruud Jalving gaf in de tweede helft een voorsprong van twee doelpunten volstrekt onnodig weg: 3-3. Sweel leek op weg naar een simpele winstpartij, maar in het verloop van de tweede helft ging het mis.

De thuisploeg kwam nog wel op een 0-1 achterstand, maar Siebert Looije en Richard Speelman zorgden voor de verdiende 2-1 ruststand.

Na de 3-1 van Ruben Looije leek Sweel In de tweede helft op rozen te zitten. De equipe uit Zweeloo kreeg voldoende kansen om de score uit te bouwen, maar het had geen succes in de afronding. Niettemin leek de zege voor het grijpen, want DSC’65 creëerde weinig mogelijkheden.

Door een ‘alles of niets offensief’ van de bezoekers uit Dalerveen/Stieltjeskanaal raakte de defensie van Sweel het spoor gaandeweg bijster en ging DSC’65 uiteindelijk toch nog met een puntje naar huis: 3-3.

Sweel bleef met een flinke kater achter. Iedereen besefte dat men de wedstrijd over de streep had moeten trekken. ‘Dit is ongelofelijk zuur’, verzuchtte teamleider Henk ten Hoor.

Komende zondag staat het uitduel tegen Bargeres op het programma. Aanvang: 14.00 uur.