Sweel (zat) verliest in ondertal van HS’88 : 3 – 6

Een week na de 3-2 nederlaag tegen Tiendeveen heeft de hoofdmacht van Sweel (zat) weer drie punten gemorst. Op ’t Alterbarg leed de formatie uit Zweeloo tegen HS’88 een geflatteerde 3-6 nederlaag. De zege was verdiend, maar leek bij de rust nog ver weg (1-1).

Sweel begon gehandicapt aan de wedstrijd tegen de ploeg uit Hoogezand-Sappemeer. Trainer-coach Bert Wiebing kon niet beschikken over een aantal basisspelers. Met name in de achterste linie had de ploeg het lastig.

HS’88 kwam al vlot op voorsprong. De bezoekers straften slecht verdedigen van Sweel af. De thuisploeg kwam overigens al vrij snel weer op gelijke hoogte. Tom ter Avest scoorde na fraai voorbereidend werk van Jurjen Huitema de 1-1.

Na ruim een uur spelen kwamen de Groningers op 1-2. Sweel toonde echter veerkracht en Jones scoorde een fractie later de 2-2.

De vreugde was echter van korte duur. HS’88 kwam uit een vrije schop op 2-3. Na de rode kaart van Wietse Vugteveen, wegens het onderuithalen van een doorgebroken speler, was Sweel niet meer bij machte om de ban te breken. De Zweeler kregen een koude douche toen de gasten binnen een kwartiertje uitliepen naar 2-6. Bert-Jan Volders bepaalde met een mooie actie de eindstand op 3-6.

Teamleider Remko Koopman noemde de nederlaag weliswaar terecht maar wel geflatteerd. ‘In het eerste uur was er eigenlijk weinig aan de hand, maar daarna was HS’88 de betere ploeg. Toen we na de rode kaart van Wietse in ondertal kwamen, ontstond er teveel ruimte en HS’88 profiteerde optimaal. Hopelijk zijn de blessures van korte duur en kunnen we komende zaterdag weer met een fitte selectie aantreden.’

Uitslagen Vierde klasse E:

Borger – Tiendeveen 3 – 0

Sweel – HS’88 3 – 6

SVBO – CSVC 2 – 2

Amicitia VMC – Elim 1 – 5

FC Zuidlaren – NWVV 9 – 1

Achilles 1894 – Lycurgus 3 – 1.

Stand  Vierde klasse E:

1. Borger                 3            9