Sweel (zat) neemt lastige horde

Het zaterdagteam van v.v. Sweel heeft in de 4e klasse D met 2-3 gewonnen bij SVBO. Het was een even enerverend als gelijkopgaand duel dat ook zo maar in een gelijkspel had kunnen eindigen.

Mede dankzij voortreffelijk keeperswerk van Thomas Kamman en de excellerende spits Egbert Vugteveen werd de lastige horde in Barger-Oosterveld uiteindelijk genomen.

Sweel kwam al in de tiende minuut door een prachtig doelpunt van Egbert Vugteveen op een 1-0 voorsprong. Na een kwartier spelen stond het al weer gelijk. Sonny Koops wist optimaal te profiteren van een onnauwkeurigheid in de defensie van Sweel: 1-1.

In het vervolg van de eerste helft is SVBO de betere ploeg en krijgt het ook een paar goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Op slag van rust komt Sweel tegen de verhouding in toch op 1-2. Eerst moest goalie Thomas Kamman nog een wereldredding verrichten op een inzet van de thuisploeg, maar in de counter was Jurjen Huitema aan de andere wel doeltreffend: 1-2.

In de 55e minuut had Bertin Kiers voor een veiliger marge kunnen en moeten zorgen, maar voor open doel wist Kiers niet tot scoren te komen. In de 75e minuut komt SVBO op gelijke hoogte. Sonny Koops weet een diepe pass op juiste waarde te schatten en scoorde zijn tweede doelpunt van de middag: 2-2.

In de slotfase stelt uitblinker Egbert Vugteveen de winst voor de bezoekers uit Zweeloo veilig. De 24-jarige spits knalde een afstandsschot hard tegen de touwen: 2-3.

Teamleider Remko Koopman was uitermate blij met de zege. ‘Het was voor beide teams een lastige wedstrijd. Dankzij een paar fantastische reddingen van Thomas Kamman en een trefzekere spits Egbert Vugteveen konden we hier vanmiddag het verschil maken. Dit is een mooie opsteker.’

Komende zaterdag speelt Sweel de thuiswedstrijd tegen rode lantaarndrager NKVV.