Sweel (zat) krijgt klop van rode lantaarndrager NKVV : 0-2

De hoofdmacht van Sweel (zat) beleefde een slechte dag. Op ’t Alterbarg kreeg de ploeg van Bert Wiebing met 0-2 klop van het nog puntloze NKVV.

****

NKVV heeft de eerste zege van het seizoen te pakken, tegen de hoofdmacht van Sweel werd het zaterdagmiddag op ’t Alterbarg in Zweeloo 0-2. Dat had de formatie van interim-trainer Wilbert Arends vooral aan een prima tweede helft te danken, waarin NKVV op basis van een flink portie werklust de overwinning tegen de teleurstellend spelende thuisploeg uit Zweeloo ook verdiende. Vooral na rust maakte Sweel geen beste indruk.

In de eerste helft was Sweel nog wel de betere ploeg en bleven de gasten uit Dalerpeel soms met kunst- vliegwerk overeind. Bovendien speelde NKVV-doelman Tristan van der Veen een hoofdrol, die met een aantal knappe reddingen een voorsprong voor Sweel voorkwam. Aan de andere kant kreeg NKVV ook een aantal mogelijkheden, maar dat gevaar kon door doelman Thomas Kamman worden gekeerd.

Genadeklap in de tweede helft

In de tweede helft kwam de thuisploeg niet meer in het ritme en kreeg het nauwelijks nog vat op de wedstrijd en moest Sweel het initiatief pijnlijk aan het opportunistisch spelende NKVV laten. Dinand Hilbink zette NKVV, na een ongelukkige manoeuvre in de defensie van Sweel, niet eens onverdiend op voorsprong.

De koppies bij de Sweel-spelers gingen vrijwel meteen naar beneden. De thuisploeg kon geen enkele vuist meer maken tegen de hardwerkende gasten uit Dalerpeel. Het was wachten op de genadeklap, die kwam in de 82e minuut. Met zijn tweede treffer van de middag zorgde Dinand Hilbink voor de 0-2 eindstand. Trainer-coach Bert Wiebing reageerde zwaar teleurgesteld op de onverwachte nederlaag tegen het laaggeplaatste NKVV. ‘Het is nu zaak om zo snel mogelijk het ritme en de vorm terug te vinden van de eerste seizoenshelft.’

NKVV-spits Patrick Biesbroûck was uiteraard in zijn nopjes met de eerste zege van het seizoen. ‘In de eerste helft hield doelman Tristan van der Veen met een aantal reddingen ons in de wedstrijd. Zelf hadden we ook wel een aantal kansen om de score te openen, maar in de tweede helft hebben we het verschil kunnen maken. We hebben met elkaar keihard voor een goed resultaat geknokt. Sweel kon geen vuist meer maken en wij wisten daar dankzij twee treffers van Dinand Hilbink optimaal van te profiteren. Dit smaakt naar meer’, aldus Biesbroûck.

Domper op de feestvreugde was de blessure van Gerben Kooiker. De onfortuinlijke speler van NKVV moest zich zaterdagmiddag met een forse hoofdwond in het ziekenhuis in Emmen laten behandelen. Er werden een aantal hechtingen aangebracht en daarna kon Kooiker gelukkig weer huiswaarts keren.

Uitslagen 4e klasse D :

DKB – SCN   3 – 1