Sweel plaatst zich voor knock-outfase noordelijke districtsbeker

Door het 2-2 gelijkspel bij Stanfries zit Sweel in de koker voor de loting van de volgende bekerronde. De ploeg van Ruud Jalving was in het duel tegen de 5e klasser uit Appelscha sterker, maar kwam in de slotfase nog onnodig in de problemen.

In het eerste bedrijf had Sweel al de nodigde kansen. Rick ter Avest en Egbert Vugteveen waren dichtbij de openingstreffer. De formatie van Ruud Jalving kwam op slag van rust door een doelpunt van Rick ter Avest verdiend op 0-1. Een scherpe voorzet van Mark Nijenbanning werd door de doelman van Stanfries half weggewerkt en Ter Avest was er als de kippen bij om Sweel op voorsprong te schieten.

In de tweede helft was het meeste balbezit opnieuw voor Sweel. In de 75e minuut verdubbelde Martijn Hilbrands de marge en drukte daarmee de krachtsverhouding ook in cijfers uit. Op rand van buitenspel kwam de thuisploeg uit Appelscha op 1-2 en in de laatste minuut kwam Stanfries door een verdedigingsfout aan de zijde van Sweel nog op 2-2. Dat was ook de eindstand.

In dezelfde poule won Sleen in een matig duel met 3-1 van Valther Boys. Bij rust was de stand nog 0-1.