Sweel J019 verovert na kampioenstitel ook de beker

Sweel J019 heeft vanavond op sportpark De Meerdijk in Emmen de dubbel gepakt. Na het veroveren van de kampioenstitel wist de formatie uit Zweeloo in de bekerfinale Gorredijk J019 na een 2-0 ruststand met 4 – 3 uit te schakelen.

In de spannende finale op neutraal terrein van v.v. Emmen kwam Sweel in de eerste helft op 1-0 door een treffer van Tom ter Avest. Hier ging knap voorbereidend werk van Jorrit Reuvers aan vooraf. Gestuwd door de ijzersterke teamspirit trachtte Sweel de voorsprong nog voor de rust uit te bouwen. Dat lukte glansrijk, want vlak voor het rustsignaal zorgde Richard Speelman, uit een afgemeten corner van Mohammed, voor de dubbele marge en kon Sweel achterover leunen.

DSC_0013 (1280x1025)

De Friezen beten na rust echter flink van zich af en kwamen terug tot 2-2. Daarna nam Sweel weer het heft in handen. Thijs Oldengarm zette zijn ploeg een kwartier voor tijd met een fenomenaal afstandsschot op een 3-2 voorsprong. Tien minuten voor tijd zorgde Patrick Zwiers, na een voorzet van Richard Speelman, voor een veiliger marge: 4-2. Gorredijk kwam in de spannende slotfase nog wel terug tot 4-3, maar de ploeg van trainer-coach Sander Guchelaar en de begeleiders Bert ter Avest en Rolf Speelman gaf de opgebouwde voorsprong niet meer uit handen. Na het eindsignaal was er uiteraard dolle vreugde bij het team en de vele supporters uit Zweeloo.

DSC_0054 (1280x848)

Sweel JO19 had zich al enkele weken eerder met ruime voorsprong verzekerd van de kampioenstitel.

Enkele foto’s van de wedstrijd.

(later meer)

De succesvolle formatie bestaat uit de volgende spelers:

Douwe Bruinsma

Richard Speelman

Jorrit Reuvers

Patrick Zwiers

Lars Prinsen

Gerwin Hidding

Erik Renting

Tom ter Avest

Dawud Qadiri

Mohammed