Sweel 2 (za.) ontvangt SC Erica 3 (za.) in bekertoernooi

Voor Sweel 2 (za.) is het op 3 februari eindelijk zover. Dan speelt de ploeg van de leiders Peter Aasman en de geblesseerde speler Wilco Heling – trainer van de manschappen is Sander Guchelaar – alsnog de eerste knock-out ronde van het bekertoernooi thuis tegen SC Erica 3 (za.). Het inhaalduel in Zweeloo begint om 13.45 uur. Het treffen werd medio december afgelast.

SC Erica 3 staat derde in de reserve vijfde klasse M met zestien punten uit acht wedstrijden. VCG 2 uit Geesbrug heeft evenveel punten, maar een beter doelsaldo dan de Ericanen. Sweel 2 staat thans zevende in de reserve vierde klasse L met twaalf punten uit acht wedstrijden. Op papier dus een interessante krachtmeting op sportpark ’t Alterbarg.

Onderlinge derby

In de competitie van SC Erica 3 staat SC Erica 2 overigens tiende. De onderlinge derby op Erica staat op 24 februari op het menu. SC Erica 3 was in de poulefase van het bekertoernooi sterker dan FC Klazienaveen 4, SV Twedo 1 en DZOH 5. Sweel 2 won in de poule van Klazienaveen 5 en SETA 2 en speelde de eerste wedstrijd onbeslist op bezoek bij NWVV 2. Die ploeg is puntloos hekkensluiter in de competitie van SC Erica 3.

Sweel 2 hervat de competitie op zaterdag 10 februari thuis tegen SJS 3 uit Stadskanaal. Medio oktober werd met 8-0 verloren in Stadskanaal en daarom heeft Sweel 2 iets recht te zetten op 10 februari. De ploeg van Aasman en Heling speelt op 17 februari in Emmen tegen koploper SC Angelslo 2 en op 24 februari in Hoogeveen tegen nummer twee HZVV 5. Passie en strijd worden dus direct verwacht van Sweel 2, dat graag wil stijgen op de ranglijst. Nummer drie SJS 3 (ook acht wedstrijden) heeft op dit moment twee punten meer dan Sweel 2. Mogelijkheden genoeg dus!