Spannende strijd en een hoop gezelligheid op Darttoernooi VV Sweel

Vrijdag 11 april werd het eerste “vv Sweel Darttoernooi” georganiseerd door de  Supportersvereniging vv Sweel.
Het was een toernooi in koppelvorm, er hadden zich maar liefst 24 koppels opgegeven. Zij werden verdeeld in 4 poules van 6 koppels. Onder het genot van een hapje en een drankje gingen de gevarieerde koppels de strijd tegen elkaar aan. Na de eerste ronde werden de spelregels enigszins aangepast, omdat we wel inzagen dat we anders de eindtijd van de avond niet zouden halen!

Gelukkig kwamen de meeste spelers wat beter in vorm en verliep het daarna soepel.
Ook was er nog een prijs voor degene, die tijdens een partij,  het eerst in de Bull of 180 gooide. Roelof Sikken was de eerste van alle deelnemers die in de Bull gooide en er met de prijs vandoor ging.

Spannende partijen werden gespeeld op de professionele borden, waarop volgens de verhuurder ook van Gerwen en van Barneveld hun demonstratie partijen op darten! Ook niet spelende darters brachten een bezoekje aan de kantine om een stukje sfeer te proeven en te genieten van de spannende partijen.

Na de poulefase bleven van elke poule de nummers 1 en 2 over. Die speelden een kwartfinale tegen elkaar om 2 gewonnen legs van 501. Onder toezicht van de uitgespeelde darters bereikten uiteindelijk 4 koppels de halve finale.
Michiel en Martin speelden tegen Hans en Ron, Alex en Mattias speelden tegen Bert Jan en Hendrikus om een plek in de finale. Dit werden spannende partijen, waarop op een hoog niveau gedart werd.

In de late uurtjes werd de finale gespeeld tussen het koppel Martin / Michiel en Alex / Mattias. Martin en Michiel wonnen de finale met 2-1 en kregen de wisselbeker mee naar huis, waarin hun namen in vereeuwigd worden. Bert Jan en Hendrikus speelde om de derde en vierde plaats tegen Hans en Ron. Bert Jan en Hendrikus wisten de troostfinale met 2-0 te winnen en werde zo derde.

We mogen terugkijken op een geslaagde avond, waarin we ondanks de tijdnood, alles konden uitspelen. We willen alle deelnemers en toeschouwers hartelijk danken voor hun bijdrage aan deze geweldige avond. Dit wordt volgend jaar zeker weer herhaald.

Bekijk een aantal foto’s van de geslaagde dart avond in het fotoalbum