Ruime en verdiende zege Sweel (zon) op Valther Boys

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag op ’t Alterbarg een even ruime als verdiende 4-0 zege geboekt op Valther Boys. Bij rust leidde de ploeg van Ruud Jalving met 2-0.

De thuisploeg nam gelijk het initiatief. Michiel Hofman leverde een prima voorzet af op Martijn Hilbrands, maar de bal zeilde net over de goal. Ook aanvoerder Remmert Verbeugge was dichtbij de openingstreffer, na een mooie steekbal van Jorrit Reuvers, maar het leverde geen doelpunt op.

Binnen het kwartier kwam Sweel aan de leiding. Joop Beukers liet met een schitterende vrije schop doelman Gideon van Lottum kansloos.

Valther Boys probeerde wel iets terug te doen, maar Sweel nam snel weer het heft in handen. Een mooie actie van Remmert Verbrugge werd net niet bekroond met een goal. De aanvoerder was in de 40e minuut opnieuw dichtbij de treffer, maar strandde opnieuw op  doelman Van Lottum.

Vlak voor rust kreeg Sweel toch loon naar werken. Op de linkerzijde stoomde Michiel Hofman door en zijn voorzet werd door Martijn Hilbrands onberispelijk binnengeschoten: 2-0.

In de 54e minuut had Twan Jalving de ideale mogelijkheid om Sweel op een grote voorsprong te zetten, maar oog in oog met doelman Van Lottum schoot hij de bal via de kruising over. Direct daarna was ook Partrick Zwiers dichbij een treffer. Ook deze actie leverde geen goal op.

Binnen het uur kwam Sweel echter op 3-0. Patrick Zwiers kwam via de counter goed door en bediende Twan Jalving op maat : 3-0.

Valther Boys hield vervolgens open huis voor Sweel. De thuisclub kreeg zoveel ruimte , maar verzuimde alleen een grote uitslag op het scorebord te laten verschijnen.

In de slotfase zette Remmert Verbrugge, met een mooie individuele actie vanaf middenveld, de 4-0 eindstand op het scorebord.

Uitslagen 4e klasse D:

EHS’85 – WKE ’16 2 – 5