Ruben Willems kan dankzij Foppe Fonds genieten van het voetbal bij v.v. Sweel

Dankzij speciaal ontworpen orthopedische schoenen kan Ruben Willems weer voluit voetballen, tennissen en zelfs gymmen. De 9-jarige Ruben is erg blij met de donatie van het Foppe Fonds, die de speciale voetbalschoenen mogelijk heeft gemaakt. Ook Voetzorg Noord uit Emmen, de schoenmaker van Ruben, leverde een mooie bijdrage.

Afgelopen week was een cameraman van het Foppe Fonds op ‘t Alterbarg in Zweeloo present om de verrichtingen van Ruben en zijn teamgenoten van E 4 van v.v. Sweel gade te slaan. Alle teamleden waren present en stonden samen met Ruben in de spotlights. Het promotiefilmpje zal binnenkort op de website www.foppefonds.nl te zien zijn.

De stichting is vernoemd naar de succesvolle voetbalcoach Foppe de Haan. Hij is blij om kinderen als Ruben een sportieve toekomst te geven. ‘Als kind wil je natuurlijk graag sporten. Soms is het bijna onmogelijk en dan helpen wij. Het Foppe Fonds maakt het onmogelijke mogelijk!’, zegt De Haan.

Het Foppe Fonds bestaat nu tien jaar. In dat tijdsbestek hebben de betrokken fondsbeheerders zich keihard ingezet om kinderen met een beperking te laten sporten of spelen. Helaas is het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend om te kunnen bewegen. Dat geldt ook voor Ruben. Dat is precies de reden waarom het Foppe Fonds is opgericht.

Afgelopen week werd op het Zweeler sportveld duidelijk hoe waardevol de bijdrage is. Wat gaf het een voldoening om Ruben te zien stralen De lach op zijn gezicht Dat maakte iedereen blij! Het Foppe Fonds gaat de komende tien jaar op dezelfde energieke wijze verder, met als doel om nog meer kinderen, net als Ruben, blij te maken!

Bijschrift foto: De 9-jarige Ruben Willems kan dankzij speciaal ontworpen orthopedische schoenen weer volop scoren én vooral genieten van het jeugdvoetbal bij v.v. Sweel. Op de foto staand: Linda Klingenberg, Francis Lola Homan, Isa Ekkelkamp, Iris Meijering, Anne-lyn Askes, Nienke Tielken en Anita Klingenberg. Zittend: Arianne Askes, Valentijn Kleinman, Ruben Willems, Ghydo Vrielink en Nick Abbing. (Foto: Monique Jonkman-Koolen)