Nieuwe spelvorm JO9 na info avond van start

2017-08-30 19.01.30 (1280x848)

Info-avond  voor leiders/trainers/scheidsrechters JO9 leerzaam en succesvol.

Woensdagavond 30 augustus verzamelden verschillende vrijwilligers zich bij de kantine om zich door Ab van der Velde van de KNVB te laten voorlichten over het nieuwe pupillenvoetbal. Veel werd er al over gepraat in de wandelgangen maar niemand wist er nog het fijne van. Daarom was enkele maanden geleden de “commissie nieuwe spelvormen” in het leven geroepen om eens de gaan brainstormen over hoe en wat er georganiseerd moet worden voor deze spelvorm. Het idee ontstond om ons allen maar eens voor te laten lichten door de KNVB en wel in de persoon van Ab.  Om half zeven vertrokken de vrijwilligers naar de “vv Sweel presentatieruimte” (jeugdhonk) om zich te laten voorlichten via diverse slides en films.

2017-08-30 19.45.44 (1280x848)

Iets naar zevenen naar buiten om de spelvorm in praktijk uit te voeren. Daarvoor was een veld uitgezet volgens die nieuwe maten (ongeveer kwart veld) en konden de pupillen van JO9 de strijd onderling aangaan. De partij werd geleid door   spelbegeleider Jesse Kuipers, die de geschiedenis in zal gaan de eerste spelbegeleider in functie in de geschiedenis van Sportpark Alterbarg.

Dingen die we in de presentatie genoemd waren bleken in de praktijk te herkennen; alle kinderen meer betrokken bij het spel, een veel sneller spel, meer scoringskansen. Maar vooral veel plezier bij de kinderen. Na het praktijkgedeelte volgde nog een stuk theorie waarna de avond afgesloten werd met een drankje. Gezegd mag worden dat een enkeling die aan het begin van de avond nog sceptisch tegenover de nieuwe spelvorm aan het eind van de avond helemaal om was.

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid, vooral de JO9 die woensdag 6 september weer op het veld staan om dan een demo te spelen voor alle vrijwilligers en ouders.

Daarom allemaal tot woensdag 6 september.

Commissie Nieuwe Spelvormen.

2017-08-30 19.38.06 (1280x848)