Het waren weer 3 succesvolle Jeugdvoetbaldagen.

De afgelopen 3 dagen  betraden 85 kinderen, van voetbalverenigingen uit Oosterhesselen, Sleen, Schoonoord en Zweeloo e.o het Sportpark Alterbarg, om deel te nemen aan de Jeugdvoetbaldagen onder de vlag van VV Sweel. Deze keer staat het in het teken van KIKA, en dat was o.a. met een logo op de shirts terug te zien.  De voetbalvereniging  VV Sweel  heeft dit doel omarmd,  en wil het ondersteunen door € 5,- van het inschrijfgeld daar aan te doneren. De komende weken zullen er meer activiteiten volgen binnen de vereniging. ( zie website VV Sweel)

Er waren 7 groepen gemaakt op leeftijd,  met elk een enthousiaste trainer. Aan de hand van oefenstof , die zorgvuldig was uitgekozen, leerden de kinderen de fijne kneepjes van de voetbaltechnieken met de bal, samen in een team spelen, conditie oefeningen en natuurlijk als afsluiting van het programma een partijtje tegen elkaar. De lunch en het drinken werd verzorgd door de organisatie. Het weer was maandag wat wisselvallig, maar dat mocht de pret niet deren. Iedereen ging gewoon door met de oefenstof.

De jongsten kinderen gingen om 15.00 naar huis , terwijl de oudere kinderen nog een middagprogramma, avondeten in de kantine  en een avond programma hadden. Rond 40 kinderen, vanaf 10 jaar,  bleven slapen. Dit keer in de kleedkamers van het Sportpark.

De foto’s van dag 1      zijn gemaakt door Wouter van der Veen. ( morgen en woensdag meer foto’s)

Dag 2:  I.v.m het slechte weer op dinsdagmorgen,  was het ochtendprogramma omgegooid, en hebben  de kinderen een  film gekeken, spelletjes gespeeld en de slaapgroepen hebben zich voorbereid op de bonte avond die ’s avonds plaats vond. Toen het weer wat beter werd, is iedereen weer naar buiten gegaan om verder  te gaan met het programma op het veld.

Foto’s van dag 2          zijn gemaakt door Wouter van der Veen

Dag 3 : Allereerst ging de  zon schijnen. Dit was een welkome verandering van het weer. De ochtend stond in het teken van 1 tegen 1 variaties voor de jongere jeugd en positiespellen voor de oudere jeugd. Uiteraard werd dit gecombineerd met veel andere leuke bal spelletjes en was er ook tijd voor een lolletje.  Voor de lunch waren er pannenkoeken gebakken en aangeboden door ’t Hoes van Holl Ann. Deze smaakten heerlijk en na de lunch kon iedereen er weer tegenaan voor  de laatste partij vormen.

Als afsluiting van de dag was er een sponsorloop door de kinderen voor  Kika. Onder grote belangstelling van ouders, broertjes en zusjes werden de rondes gelopen. Zoals elk jaar was er, om af te koelen van deze loop, een ijsje voor iedereen. Deze ijsjes werden aangeboden door Daan’s Snackmobiel.

VV Sweel wil natuurlijk alle trainers en vrijwilligers die  deze dagen geholpen hebben, ontzettend bedanken, en met name Jeroen Dijkstra die de organisatie van deze dagen op zich heeft genomen.

Wanneer  alle acties voor KIKA, binnen VV Sweel zijn geweest, wordt de totaal opbrengst bekendgemaakt  op onze site.

Tot slot de foto’s van dag 3.     foto’s gemaakt door Wouter van der Veen.