Jeugdvoetbaldagen wederom een succes! Eerste foto’s!

Druk op  foto’s , en U ziet de foto’s die deze dagen gemaakt zijn.

Tweede serie foto’s met dank aan Dirk.

De Jeugdvoetbaldagen bij VV Sweel zijn alweer achter de rug, en wederom kan de organisatie zeggen dat het een groot succes is geweest.

Onder leiding van hoofdcoördinator Jeroen Dijkstra, werden de groepen naar leeftijd en sterkte ingedeeld. De kinderen kregen allemaal een tenue en een voetbal.  De trainers Mark Nijenbanning, Roald Vrieling, Lars Sikken, Gerwin Hidding , Wouter van der Veen, Jan Roelof Jansen, Glenn Arts en Olivier Cremers, hadden elk een groep onder zich waar, ze 3 dagen de leiding over hadden. Dit gebeurde met strikte hand, veel geduld en plezier.  Voor al deze jongens de complimenten voor jullie  inzet op deze dagen.

96 kinderen uit Zweeloo, Oosterhesselen, Sleen en Schoonoord,  konden drie dagen genieten van een uitgebreid programma, waarin diverse voetbaltechnieken werden aangeboden. Zowel individueel als in partij vorm. Veel oefeningen met de bal waarin diverse  passoefeningen  en schotoefeningen aan bod kwamen, maar ook partijvormen in wisselende samenstellingen, of penalty´s schieten op het doel. Er was  dit jaar een hele groep met meisjes die zich gezamenlijk als team hadden opgegeven.

De 8 groepen van 12 personen werden over de drie velden verdeeld, zodat iedereen de ruimte had om hetgeen wat hun werd aangeleerd goed te oefenen.

Ook bleef er een groep jongens en meisjes slapen in tenten. Deze groep van ongeveer 45 kinderen kregen een middag en avondprogramma aangeboden. Echter liet het weer niet toe om in de tenten te slapen, dus werd er al gauw  naar binnen verhuisd, waar de kleedkamers dienst deden als slaapruimtes. Dit was een prima alternatief en de pret was er niet minder om.

Dinsdag ochtend werd het programma aangeboden door de Regionale Voetbal Academie. Deze academie gaat in het nieuwe seizoen een samenwerking aan met VV Sweel, en kwam daar die ochtend een voorproefje van geven. Dit werd door de kinderen enthousiast ontvangen. De trainingen staan in het teken van zelf een oefening, aan de hand van een keuzebord, kiezen en o.l.v. een trainer deze uitvoeren, maar ook een stukje persoonlijke ontwikkeling, zelfredzaamheid en elkaar coachen, komt aan bod. (voor meer info of opgave zie www.regionalevoetbalacademie.nl )

Het weer was wisselend, maar daar lieten de kinderen zich niet door ontmoedigen, vooral de laatste dag was een cadeautje. De zon kwam af en toe door, en de temperaturen bleven goed. De kinderen kregen als lunch pannenkoeken aangeboden, die een aantal moeders hadden gebakken, en natuurlijk als afsluiting van de dag een heerlijk ijsje.

Als laatste wil de organisatie iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd, in wat voor vorm dan ook,  aan deze Jeugdvoetbaldagen.