VV Sweel B1 doet goede zaken in Sleen

De B junioren hebben zaterdag revanche genomen op de 8-1 thuis nederlaag tegen Sleen B1 in het begin van de competitie. In een leuke en aantrekkelijke pot voetbal heeft de “voetballende” ploeg gewonnen.

VV Sweel begon met een zeer aanvallende en gewaagde opstelling, een middenveld bestaande uit kleine niet fysieke mannetjes  die het moesten opnemen tegen pure kracht en loopvermogen van de tegenstander. Ik het begin leek dit ook helemaal mis te gaan en werden we overlopen doordat het veld te groot werd gehouden. Dit resultaat in een 1-0 achterstand,Maar daarna gingen we voetballen onder leiding van onze rots in de branding, Erik die steeds doorschoof en zo veel druk naar voren gaf. Diezelfde middenvelders kregen door goed combinatiespel het middenveld in handen.De eeuwig sleurende en hardwerkende Richard zorgde voor 1-1.  niet lang daarna werd  snelle Tijs de diepte ingestuurd deze gaf prachtig voor en was het opnieuw Richard die scoorde.1-2 Helaas kwam Sleen door niet attent optreden van onze verdediging gelijk terug tot 2-2 (rust stand.)

Na rust werd Sleen compleet van de mat gespeeld door de boys uit Sweel,een hardwerkend middenveld onder leiding van Patrick en Jorrit met daarvoor Lars die af en toe strooide met prachtige paasjes. Het was nu Richard met de assist en de bal terug legde op onze opkomende back Dennis die prachtig in de hoekschoot 3-2.We bleven doorgaan en druk op de laatste linie van Sleen houden die letterlijk met handen en voeten onze boys probeerde tegen te houden.De 4 -2 kwam op naam van Erik ( laatste man) die scoorde op weer een assist van Tijs. Tot slot gaf Richard de genade klap op een paas van Hugo eindstand 5-2.

Man van de wedstrijd  was Jelmer, onze nieuwkomer.. Jelmer  zit net een half jaar op voetbal en moest in het begin geweldig wennen aan het spelletje , hij kreeg de taak als rechtsback hun snelste en beste man uitschakelen! 10min had hij zaterdag nodig om te wennen en daarna is zijn tegenstander niet echt gevaarlijk meer geweest.

Volgende week CEC  B1 thuis.