Hoofdmacht Sweel (zat) lijdt bij Lycurgus ruime nederlaag: 4-0; zaterdag nacompetitie tegen Veendam 1894

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag het uitduel tegen mede-degradatiekandidaat Lycurgus met 4-0 verloren. Bij rust was de stand 1-0.

Beide teams konden de nacompetitie weliswaar niet meer ontlopen, maar er stond genoeg op het spel. Sweel kon zich een gunstige uitgangspositie voor de nacompetitie verwerven en had aan een gelijkspel voldoende om de eerste ronde te overleven. Door de achttiende nederlaag van het seizoen daalt Sweel in de 4e klasse E echter naar de 13e plaats op de ranglijst. Sweel en Lycurgus eindigden de competitie beide met veertien punten, maar Lycurgus heeft een beter doelsaldo. De stad-Groningers ontlopen daarmee de eerste ronde van de nacompetitie. Sweel komt komende zaterdag al direct in actie. Het speelt dan een uitduel in en tegen Veendam 1894; dat is de nummer vier van de 5e klasse E.

Laatste kans

Lycurgus speelde zaterdagmiddag voor één van de laatste kansen voor klassenbehoud en dat was op het veld terug te zien. De ploeg speelde gretig en kwam na ruim een halfuur spelen door een doelpunt van Steven Zwarts dan ook verdiend op 1-0.

Verzet gebroken

Na rust kon Sweel aanvankelijk nog wel redelijk goed partij biede, maar gaandeweg nam de thuisploeg steeds meer het initiatief in handen. Na de 2-0 van Dylan van der Spoel was het Zweeler verzet definitief gebroken. Robby van der Veen en Ivar van Oosten bepaalden de eindstand op 4-0.

Onvoldoende spirit

Daar viel weinig op af te dingen, vond ook trainer-coach Ruud Jalving. ‘We hebben geen moment aanspraak op de overwinning kunnen maken. Er zat vandaag onvoldoende spirit en wilskracht in de ploeg. Dat is voor een groot deel de verklaring van de terechte nederlaag. Hopelijk kan de selectie komende zaterdag in de eerste ronde van de nacompetitie in en tegen Veendam nog een keer alles geven.’