Grote overwinning kwartfinale Beker voor JO-19

Zaterdag is de mooiste dag van de week, een tekst die menig voetbal liefhebber herkend. Ook deze zaterdag mocht Sweel JO-19 weer aantreden en deze keer was het raak voor de kwartfinale van de Noordelijke Beker. Tegenstander in deze ronde was het altijd lastige HOC-JO19. In de winterstop werd er nog geoefend tegen deze tegenstander en werd er verloren onder zware omstandigheden. Een behoorlijk hard veld, en de temperatuur was toen der tijd gedaald tot onder het vriespunt. Doordat dit de enige nederlaag was voor de troepen van trainer Sander Guchelaar, wist Sweel dat het gewaarschuwd was.

Gesteund door flink wat publiek uit Zweeloo en omstreken werd er rond klokslag 14.00 uur afgetrapt in Exloo. De mannen van Sweel waren gewaarschuwd voor de sterke punten van de tegenstander maar enigszins gespannen begonnen we aan deze wedstrijd. En in deze rommelige openingsfase profiteerde HOC dan ook optimaal. Binnen 5 minuten stonden de geel-zwarten op een 1-0 voorsprong door een diepe bal op de rappe buitenspeler die Douwe wist te omspelen en de bal voor een leeg doel binnen tikte.

Dit betekende gelijk ook de 1e achterstand dit seizoen voor Sweel. Waar je denkt dat een ploeg daar lastig mee omgaat, was het juist vanaf dat moment een en al Sweel wat de klok sloeg. Als een ware tornado werd het doel van HOC onder vuur genomen. En na een prachtige corner van Thijs was het Richard, die de bal binnen knikte voor de gelijkmaker. Het was in een tijdsbestek van amper 10 minuten dat Sweel de achterstand goedmaakte naar een 1-3 voorsprong. En zoals vaker dit seizoen was het Richard Speelman die de eindbestemming was bij de aanvallen van de Sweeler ploeg.

Met een verdiende ruststand van 1-5 gingen de manschappen richting de thee.

2017-03-04 15.49.56 (1024x641)

De jongens werden in de rust bemoedigend toegesproken dat dit toch een unieke mogelijkheid was om de halve finale van de beker te kunnen halen. En we moesten vooral oppassen voor een fel HOC direct na rust. Dit bleef echter uit, Sweel bleef de bovenliggende partij. HOC probeerde met enkele wisselingen in het team  nog iets uit te kunnen richten maar na een 2 goede aanvallen was het wederom Speelman met 2 goals, die de ploeg uit Zweeloo naar 1-7 bracht.

HOC deed nog iets terug in de slotfase, en bracht nog een 2e goal op het “zogenaamde” scorebord, maar na 90 min floot de goed leidende arbiter op zijn fluit voor het eindsignaal en was het duidelijk dat Sweel JO-19 welverdiend naar de halve finale kan gaan.

Een goede teamprestatie en met vol goede moed wachten we op de loting.

Het meegereisde publiek bedankt voor de aanmoedigingen. En we hopen uiteraard dat er de volgende competitie en bekerwedstrijd(en) net zoveel publiek aanwezig is om de jongens te steunen.

Link naar de foto’s

2017-03-04 17.02.11 (1024x678)