Geslaagde jaarafsluiting vv Sweel

Zaterdag 6 juni stond in het teken van de jaarlijkse afsluiting van het voetbalseizoen. Uiteraard was het dit jaar voor het eerst onder de vlag van vv Sweel.
Voor de oudste jeugd en de senioren stond er een 7×7 toernooi op het programma. Er werd door jong en oud gestreden voor de eer.

Na het toernooi was het tijd om op te frissen en gingen de BBQ’s aan, langzaamaan liep ook de tent vol met de overige gasten.
Terwijl menigeen genoot van het zonnetje en de mannen van de BBQ de stokjes en speklappen nog maar eens omdraaiden, kwam er opeens een grote witte limousine het veld opdraaien. Door de rook van de oranje fakkels kwamen daar Henk en Diny Mekkes uitstappen. Henk is sinds mensenheugenis verbonden aan het voetbal in Zweeloo en heeft besloten dit jaar de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Reden voor zijn teamgenoten van Sweel 4 (zon) om de familie in het zonnetje te zetten. Met als grootste cadeau de seizoenkaart voor uit en thuis wedstrijden van het Vierde.

Nadat de rook was opgetrokken begon voorzitter Bart Meems aan zijn toespraak. Na een korte terugblik op het afgelopen seizoen, waarin naast mislukte promoties en degradaties ook diverse kampioenschappen gevierd konden worden, werd ook afscheid genomen van vrijwilligers en spelers. Speciaal moment was de huldiging van verzorgen Jan Timmer, die dit jaar voor het 25e jaar verzorger is. 25 jaar van grappen en grollen in de behandelruimte, maar ook 25 jaar deskundig werk leveren.
Hem werd een shirt aangeboden door de spelers van de zondag selectie.

Hierna werd er door Wout, namens de supporters vereniging, de spelers van het jaar uitgeroepen. De uitslag op zaterdag was: 1. Hadi Zamanian, 2. Vincent Kok, 3. Bertin Kiers. Op zondag was het: 1. Lars Stadman, 2. Wouter van der Veen, 3. Jesper Reuvers.

Na het officiële gedeelte kon men nog lekker van de zon en de BBQ genieten. Terwijl het zonnetje langzaam onderging, draaide DJ Henrikus de volumeknop wat hoger en was het tijd voor het feest in de tent. Onder aanvoering van de A-junioren en hun begeleiding en Henk N. en Alfred V. werd het een groot feest.

Ageeth heeft een leuke compilatie gemaakt van deze dag die te zien is in het fotoalbum.