Darttoernooi VV Sweel 2017 van hoog niveau.

Het VV Sweel dart toernooi, dat jongstleden werd georganiseerd door de Supportersvereniging, liet zich kenmerken door het hoge niveau, nieuwe koppels en andere winnaars.

22 koppels hadden zich aangemeld voor het jaarlijkse toernooi. Er werd gedart met 4 poules van 5 of 6 koppels op 4 borden. De voorrondes werden gespeeld door het winnen van 2 sets ( 301) Doordat de dartborden weer in de nieuwe ruimte van de kantine hangen, kon je wel merken dat er de afgelopen maanden druk “getraind”was. Het niveau was bijzonder hoog in vergelijking met andere jaren.

Na het spelen van de poule wedstrijden gingen de nummers 1 en 2 van elke poule door naar de kwartfinale. De kwartfinalisten: Kees & Kees – Martin & Michiel, Egbert & Jeroen – Julian & Gerben, Jan Roelof & Jeroen- Gerard & Frans-Jan  en Anne & Jeroen – Sander & Bart maakten er een mooie kwartfinale van, waarin uiteindelijk 4 koppels overbleven die gingen strijden voor een finale plek: Michiel & Martin versloegen Egbert & Jeroen met 2-0, Jan Roelof & Jeroen wonnen van Sander & Bart met 2-1. De droomfinale was tot stand gekomen. De voormalige tweevoudig winnaar Martin & Michiel, probeerden hun beker te verdedigen, maar in een spannende strijd wonnen Jan Roelof & Jeroen met 2 – 1 en zijn zij voor het komend jaar de winnaars van het VV Sweel Dart toernooi 2017.

We kijken terug op een mooi toernooi, waarbij we altijd de verbeterpunten in het oog houden. We hopen dat er voor het volgend jaar weer dames meedoen, en dat er nog meer nieuwe koppels zich gaan aanmelden. Jullie hebben namelijk nu weer een heel jaar, waarin jullie kunnen oefenen op de dartborden die in de kantine hangen.