Verdiende driepunter voor Sweel (zon)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft Bageres in eigen huis met 1-0 verslagen. Bij rust was er nog niet gescoord.

Het publiek zag een rommelige maar best leuke wedstrijd op ’t Alterbarg. Sweel nam gaandeweg steeds meer het initiatief. Na twintig minuten spelen was Twan Jalving, na goed voorbereidend werk van Michiel Hofman, dichtbij de 1-0.

Sweel drukte door en in de 25e minuut bracht Patrick Zwiers met een mooie actie Michiel Hofman in stelling, maar het bleef 0-0.

Twan Jalving zette na ruim een half uur spelen een mooie actie op. Zijn inzet scheerde echter voorlangs. Het was vervolgens een wonder dat er niet werd gescoord, want Sweel kreeg in korte tijd nog drie opgelegde kansen. Keeper Niels Kloppenburg stond succes voor Sweel echter in de weg. Vlak voor het rustsignaal van scheidsrechter Krol leek Patrick Zwiers alsnog de verdiende openingstreffer te maken, maar zijn schot ging over de goal.

Tweede helft

In de tweede helft bleef Sweel de bovenliggende partij. In de 65e minuut kreeg de thuisploeg loon naar werken. Na goed voorbereidend werk van Jorrit Reuvers zette Michiel Hofman de 1-0 op het scorebord. Bargeres kwam er een aantal keren gevaarlijk uit, maar doelman Jesper Reuvers redde bekwaam. Aan de andere kant was ook de goed spelende Twan Jalving dichtbij een treffer, maar zijn inzet werd door doelman Kloppenbrug tot corner verwerkt.

Ook Ruben Looije. uit een corner van de ingevallen Jan Roelof Jansen, was kansrijk. Diezelfde Looije werd ook met een prachtige crosspass van routinier Joop Beukers nog in stelling gebracht, maar het leverde geen doelpunt op.

Bargeres was in de slotfase uit een vrije schop op het randje van het strafschopgebied, na een overtreding op Mark Nijenbanning, nog dichtbij de 1-1, maar Jesper Reuvers bracht op tijd redding. Zo bleef het bij een verdiende 1-0 zege voor Sweel.

Foto’s van de wedstrijd.

Foto’s G. Looije